Landing oldal készítés

Mi az a landing page?

A landing oldal a honlapodnak egy olyan speciális aloldala, amely az értékesítésedet támogatja. A landing oldal onnan kapta a nevét, hogy hirdetési kampányokból, vagy hírlevélből átkattintva erre az oldalra érkeznek, landolnak az olvasók.

Az érkezési oldal célja az, hogy valamilyen cselekvésre rávegye az érdeklődőt. Ez lehet egy hírlevél feliratkozás, egy ingyenes termékminta felkínálása, egy díjtalan konzultációra való jelentkezés, vagy akár egy szolgáltatás megrendelése.

Konverziónak nevezzük azt a pillanatot, amikor a látogató cselekszik. A fenti mintánál maradva: feliratkozik a hírlevélre, igényli a termékmintát, bejelentkezik a konzultációra, vagy megrendeli a szolgáltatást.

Annál jobb egy landing oldal teljesítménye, minél nagyobb arányú a konverziója. A landing page készítés során a magas konverzióra kell törekednünk.

Miért érdemes landing oldalt készíteni?

Az online térben másképpen zajlik az értékesítés folyamata, hiszen a hagyományos üzleti találkozóknál megszokott tárgyalási technikák alkalmazására nincs lehetőségünk, és a személyes benyomásszerzés is elmarad. A karizmatikus energiánkat, a lelkesedésünket sem tudjuk pontosan úgy átadni, ahogyan azt élőben tennénk.

Az online kampányoknál a landing oldalad helyettesít Téged.

Ez annyiból nehezített pályát jelent, hogy nincs lehetőség a kétoldalú kommunikációra. Amikor elindítjuk a kampányt, az első időszakban valójában csak remélhetjük, hogy minden olyan fontos információt feltettünk a landoló oldalra, amely a látogatókat érdekelni fogja, és nem hagytunk megválaszolatlan kérdést.

Van viszont előnye is landing page-eknek. Lehetőséged van rengeteg információt, táblázatot, videót jó minőségben prezentálnod az érdeklődő számára, mindenféle nehezítő körülmény nélkül. Egy személyes üzleti megbeszélésen erre valószínűleg nincs lehetőséged, és nem tudod annyira összeszedetten bemutatni az üzenetedet, mint egy landing oldalon.

Ha méred a landing oldalad teljesítményét, akkor hasznos visszajelzésekkel is gazdagodhatsz. Megbizonyosodhatsz arról, hogy melyik terméked, üzeneted működik jobban a piacod számára.

Ha egy jól működő landing oldalra látogatókat terelsz hirdetési kampányokkal, akkor lényegében egy 0-24-ben működő, önjáró értékesítőt hozol létre, amely folyamatosan hoz számodra új érdeklődőket, ügyfeleket.

Milyen a jó landing oldal?

A landing oldal készítés során az alábbi irányelveket érdemes betartani:

  • egyszerű, lineáris felépítésű legyen
  • ne tudjon elnavigálni az érdeklődő az érkezési oldalról
  • illeszkedjen a céges arculatba
  • megtalálhatóak legyenek a bizalomépítő elemek (pl. médiamegjelenések, garancia, ajánlások, ügyfélvélemények, tanúsítványok, szakmai díjak stb.)
  • rendelkezzen CTA-val (vagyis „call to action”-nel, amely valamilyen cselekvésre hívja fel az érdeklődő figyelmét)
  • legyen teljesen egyértelmű, hogy mi az ajánlat, és mit kell tennie az érdeklődőnek, ha érdekli a szolgáltatás, vagy a termék
  • a konverziómérés mindenképpen legyen beállítva, hogy a kampány teljesítménye mérhető legyen.

Landing oldal készítés

Landing page típusok

Bármilyen piacon is vagy, szinte biztosan emelni fogja a megkereséseid számát, ha egy jól kidolgozott landing oldalra irányítod a látogatóidat.

Néhány példa, hogy milyen landing oldalakat tudsz indítani:

  • hírlevél feliratkozás
  • e-book, vagy videó letöltés
  • jelentkezés egy konzultációra
  • egy szolgáltatás megrendelése
  • ajánlatkérés leadása
  • egy termék megrendelése
  • termékminta igénylése
  • webináriumra jelentkezés
  • időpontfoglalás valamilyen szolgáltatásra (pl. coaching, orvosi magánrendelés stb.)
  • képzésre, tanfolyamra, tréningre jelentkezés
  • rendezvényre való jelentkezés.

Példa kampány:

Tegyük fel, hogy hirdetsz a Google Ads rendszerében a „befektetési tanácsadás” szóra. Elindul a kampányod, valaki rákeres erre a kifejezésre, és rákattint a hirdetésedre, mert úgy gondolja, ez hasznos lehet neki.

A látogatót egy külön, csak a befektetési lehetőségekről szóló landing oldalra irányítod.

Itt bemutatod, hogy mi történik akkor, hogy ha a pénzét nem fekteti be, az infláció milyen mértékben fogja felfalni a pénz vásárlóerejét. Felkínálhatsz ezzel szemben egy alternatívát, hogy ha okosan befekteti a pénzét, akkor mennyi várható hozamot tud magának csinálni.

Bemutatod a garanciáidat, eddigi eredményeidet, korábbi ügyfelek véleményét, végül a lap alján egy ingyenes első konzultációt kínálsz fel, amelyet egy kapcsolatfelvételi űrlapon tudnak igényelni az érdeklődő.

Az űrlap mellett jó, ha leírod, hogy mi fog történni a megkeresés után.

Landing oldal eredményeinek mérése

A landing page teljesítményét javasolt mérni. Így látod, hogy melyik kampányod teljesít jobban, és hogy a célközönséged hogyan reagál az oldalra, és folyamatosan tudsz javítani az oldal minőségén.

Egy-egy landing page-ből különféle verziókat is tudsz készíteni: ugyanazt a szolgáltatást hirdetheted más-más főcímmel, fotóval, vagy szöveggel is. Tesztelheted, hogy melyik címsor, fotó, vagy értékesítési szöveg teljesít a legjobban az adott célközönségnél.

Jellemzően azoknál az érdeklődőknél működik jobban egy landing oldal, akik már találkoztak az oldaladdal, a márkáddal, tehát volt valamilyen előzetes interakció.

Segítség landing page íráshoz

Valójában azok tudnak igazán jó landing oldalt csinálni, akik:

  • ismerik a saját ügyfeleik problémáit
  • tudják, hogy mire vágynak az ügyfelek
  • rendelkeznek azzal a képességgel, hogy belehelyezkedjenek mások helyzetébe.

Akkor tudsz hathatósan segíteni az ügyfeleidnek, ha mélyen, közelről ismered a problémáikat. Minden problémához, elakadáshoz kapcsolódnak érzések, gondolatok. Ha ismered ezeket, akkor pontosan tudod, hogy az ügyfeleid milyen hangulatban vannak, és mire vágynak. Azt is sejtheted, hogy milyen akadályozó érzelmek, gondolatok lépnek fel, amikor a megoldásra gondolnak.

A landing oldaladon végig kell vezetned őket a problémától egészen a megoldásig úgy, hogy minden félelmükre, kételyükre választ adj.

Természetesen minden céloldal nagyon más, ahogyan a célközönségek is eltérőek.

Egy rendezvény esetében inkább a vágyat kell felkelteni, és az izgalmakat kell felkorbácsolni, hogy az érdeklődő azt érezze, hogy hiba lemaradni róla.

Egy letölthető anyag akkor jó, ha a látogatód azt érzi, hogy ez annyira hasznos anyag, amit muszáj megszereznie (mindössze az e-mail címért cserébe). Ebben az esetben a felkínált termék az, ami nagyobb szerepet kap: lényegében ez értékesíti a feliratkozást. Ha nem elég vonzó a letölthető anyag, akkor még egy nagyon profi értékesítési szöveggel sem tudod könnyen rávenni a látogatókat, hogy kérjék az anyagot.

Összegyűjtöttem néhány segítő kérdést, amelyet érdemes átgondolnod a landing oldalad írása közben:

  • Ki a célcsoportod?
  • Mi a fő üzenetedet, ajánlatod?
  • Milyen problémára nyújtasz megoldást?
  • Milyen magasabb szintre juthat el a vevőd, ha beruház a termékre, szolgáltatásra?
  • Miben vagy jobb, mint mások, milyen extrákat nyújtasz?
  • Milyen kérdései, félelmei vannak a lehetséges vevődnek?
  • Miért vagy hiteles, miért hallgassanak rád?
  • Mit kell tenni, hogy igénybe vegyék a szolgáltatást, terméket?
  • Miután kész a landing: érthető-e a folyamat, ha úgy nézed végig, mintha először látnád?
  • Milyen marketingcsatornáról érkeznek majd a látogatók? Érteni fogják-e a landing oldalt?

Egy kiemelkedő minőségben összeállított landing oldalon a látogatók nagyobb számban jelentkeznek, vagyis magas konverziót ér el.

A landing oldalad sikeressége azon múlik, hogy milyen mértékben tudsz segíteni másokon, és a konkurenseidhez képest mennyivel jobb, komplexebb a segítséged. A landing page mindössze ezt segít bemutatni.

Landing oldal árak

Mennyibe kerül egy landing oldal készítés?

Egy egyszerűbb oldal elkészítésének ára néhány tízezer Ft-ba kerül.

A bonyolultabb, összetettebb landoló oldalak munkadíja viszont akár százezer Ft feletti összeget is elérhet.

A landing page készítés ára mindig a céloldal bonyolultságától függ, illetve hogy milyen landing page készítő eszközt használunk.

Egy új weboldal készítésekor érdemes már előre abban gondolkodni, hogy idővel szükség lehet landoló oldalra.

Ha még nincs landing oldalad, de úgy gondolod, hogy hasznos lehet, akkor keress fel bizalommal.

Tovább

Weboldal indítása előtt állsz?

  • Még nincs weboldalad, és szeretnél egyet indítani?
  • Vagy már van, de megújítanád?

Ha kérdésed van, vagy ajánlatot kérnél, keress meg bizalommal és szívesen segítek.

Szeretettel várom jelentkezésedet!

Akikkel már dolgoztam:

WHC
Stahl Judit
Dr. Mészáros Ádám
Magyar Kolping Szövetség
Közterületi Média

© 2007-2024 Mészáros Barna
  /  Adatkezelési tájékoztató  /  Kapcsolat