Keresőoptimalizálás – SEO

Mit ér egy weboldal, látogatók nélkül?

Egy elkészült honlap látogatók nélkül pontosan nagyjából ér, mintha nem is létezne. Akkor lesz sikeres a weboldalad, ha lesznek rajta olyan látogatók, akik a szolgáltatásod iránt érdeklődnek.

A látogatószerzésnek többféle módja létezik. Ha azonnal érdeklődőket szeretnél a weboldaladra terelni online eszközökkel, akkor nagy valószínűséggel PPC-alapú kampányokra (pl. Facebook- és Google Ads-kampányok) lesz szükséged. Ilyen esetben minden látogatóért fizetned kell, aki a hirdetésedre rákattint.

Ha hosszú távon gondolkodsz, akkor a gyors kampányok mellett érdemes számításba venned a keresőoptimalizálást is, mint látogatószerző eszközt.

A kereső ereje

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2018-as, legfrissebb kutatása szerint Magyarországon a lakosság kb. 75%-a internetezik rendszeresen.

A magyar internetezők naponta több millió keresést futtatnak le a Google keresőben: így néznek utána filmeknek, étel recepteknek, vagy bármilyen egyéb szolgáltatásnak. Az emberek mindig keresnek valamit: többnyire megoldást, valamilyen problémájukra.

Egészen biztos vagyok benne, hogy arra a problémára is keresnek, amelyre Te nyújtasz megoldást. Miért ne jelenhetnél meg Te is a keresőben?

Látogatószerzés keresőoptimalizálással

A keresőoptimalizálás, vagy más néven SEO (Search Engine Optimization) azt a folyamatot jelenti, amely során a weblapot magasabb pozícióba juttatjuk a keresőben.

A SEO szempontjából három kiemelt terület van, amelyre fókuszálnod kell:

Technikai beállítások

Mindenekelőtt fontos, hogy a weboldalad technikai szempontból megfeleljen a kereső elvárásainak.

Itt több száz szempontot jön számításba. A teljesség igénye nélkül számít, hogy a weboldalnak van-e mobilra optimalizált verziója, gyorsan töltődik-e be, a domain milyen régi, vannak-e használatban címsorok (h1-h6 kiemelések), az URL-címek keresőbarát módon vannak-e kialakítva, a képek optimalizálva vannak-e stb.

Jó tartalom

Minőségi tartalmat kell nyújtanod a weboldaladon. Ez azt jelenti, hogy mások számára hasznos szövegeket, információkat kell publikálnod a webhelyeden.

Ahhoz, hogy jó tartalmat tudj írni, első körben kulcsszókutatást kell végezned.

Egyre fontosabb rangsorolási szempont a tartalom hasznossága. A néhány menüpontból álló, vagy néhány mondatos weblapok korszaka leáldozóban van, éppen ezért javasolt céges blogot működtetni.

A minőségi tartalom egyik fokmérője az oldalon töltött idő. Ha használsz valamilyen statisztikai rendszert az oldalad látogatottságának mérésére (pl. Google Analytics), akkor nyomon követheted, hogy az egyes oldalakat mennyi ideig olvassák, átlagosan. Törekedned kell arra, hogy a cikkeid, blogbejegyzéseid valóban kiemelkedőek legyenek, és fenntartsák az olvasók érdeklődését.

Külső tényezők

A rangsorolásra külső tényezők is hatnak. A weboldalra mutató linkek száma és erőssége szintén befolyásolja a rangsorolást. A keresőmotorok megbízhatóbbnak tartanak egy olyan oldalt, amelyre több más (jó minőségű) weboldal is hivatkozik.

Számít továbbá, hogy az oldalhoz kapcsolódó közösségi médiás felületeken milyen minőségű bejegyzések jelennek meg, és milyen aktivitás érzékelhető.

Mikor kell nekiállni a keresőoptimalizálásnak?

Mivel a weboldal kódolása is hatással van a keresési pozíciókra (hiszen a technikai beállítások is számítanak), ezért érdemes már az elején figyelembe venni a keresőoptimalizálási irányelveket.

Sajnos sokszor ez elmarad, és általában többletmunkával jár az utólagos javítás.

Ha javítani szeretnél a weboldalad látogatottságán, akkor keress meg bizalommal, és szívesen segítek abban, hogy több érdeklődőd legyen.

Tovább

Weboldal indítása előtt állsz?

  • Még nincs weboldalad, és szeretnél egyet indítani?
  • Vagy már van, de megújítanád?

Ha kérdésed van, vagy ajánlatot kérnél, keress meg bizalommal és szívesen segítek.

Szeretettel várom jelentkezésedet!

Akikkel már dolgoztam:

WHC
Stahl Judit
Dr. Mészáros Ádám
Magyar Kolping Szövetség
Közterületi Média

© 2007-2024 Mészáros Barna
  /  Adatkezelési tájékoztató  /  Kapcsolat