Honlapkészítés szegedi cégek, vállalkozások számára
Milyen szempontokat vegyünk figyelembe egy céges honlap elkészítésekor, megújításakor? Ez a cikk elsődlegesen Szeged környéki vállalkozások számára szól, de talán mások számára is lesz benne néhány hasznos tanács.
Weboldal készítési szempontok
Grafikai megjelenés
Az első benyomás nemcsak egy személyes találkozás alkalmával jelentős pillanat. Amikor egy weboldalt megnyitunk, akkor az első néhány másodpercben kialakul bennünk egy összkép az alapján, hogy:
- mennyire gyorsan tölt be a weboldal
- milyen színekből, formákból áll az oldal
- mi a honlap témája
- milyen fotókat, grafikai elemeket látunk.
Különösen fontos a grafikai megjelenés olyan piacokon, ahol óriási a verseny, és nehézkes magunkat megkülönböztetni a hasonló szolgáltatást nyújtó cégektől.
Ideális esetben egy céges weboldal esetében a design:
- kellemes hangulatot áraszt, jó érzés a weboldalra nézni
- egységes színvilággal, tipográfiával rendelkezik (tehát a logóhoz passzolnak a színek, és szép betűtípusokat használ)
- könnyen áttekinthető szerkezetileg: gyorsan eligazodunk a navigációban
- a szolgáltatások, termékek igényesen jelennek meg
- összességében profizmust sugall kelti az oldal.
Látogatószerzés
Hiába szép egy oldal, hogy ha nem találják meg az érdeklődők.
Kulcskérdés, hogy honnan fogsz látogatókat terelni a weboldaladra.
Éppen ezért, érdemes már a weboldal tervezésekor végiggondolni, hogy milyen csatornákon keresztül jöhetnek majd a látogatóid. A ’90-es években iszonyúan nehéz volt új ügyfeleket szerezni. Néha el sem tudjuk képzelni, mennyivel könnyebb dolgunk van ma.
Számos lehetőséged van új érdeklődőket szerezni, viszonylag kényelmesen (online):
- Google Ads hirdetések (ha olyan szolgáltatásod van, amire főként a keresőben keresnek)
- keresőoptimalizálás (ha szintén a keresőre építenél, és van kapacitásod blogolni)
- Insta-kampányok (ezt akkor javaslom, ha jellemzően a 18-35 közti korosztályt céloznád meg)
- Facebook-kampányok (ha a célközönséged inkább a 35+-os korosztály)
- Tiktok hirdetések (ha a legfiatalabbakra szeretnél hirdetni)
Persze, a fenti lista egy kissé leegyszerűsítő, és nyilván a szolgáltatástól is függ, hogy mit, hol érdemes hirdetni.
Keresőoptimalizálás
Olyan oldalakat készítek, amelyek a keresőben könnyen megtalálhatóak. Ha ezt a cikket olvasod, akkor szinte biztos vagyok benne, hogy Te is a keresőből jöttél, üdv! 🙂
Ahhoz, hogy az oldalad jól teljesítsen a keresőben, néhány szempontra figyelni kell:
- Technikailag legyen rendben a weboldal. Értem ez alatt: kereső át tudja járni, az almenüpontok webcíme beszédes legyen, a címsorok megfelelően legyenek kialakítva, a fontos keresőszavak megjelenjenek a title mezőben… És ezt a sort most nem folytatom, mert túlságosan száraz lenne, ráadásul több, mint 200 tényezőt figyel a Google is.
- Legyen hasznos és érdekes a tartalom. Olyan szövegeket írj az oldaladra, amelyet szívesen átküldenél egy ismerősödnek, vagy ügyfelednek. Szinte biztos, hogy érdemes lesz blogot indítanod. A nagyon kevés szöveggel rendelkező oldalak ma már nem rúgnak labdába a keresési találatok között.
- Szerezz linkeket más weboldalakról. Keress együttműködő partnereket, akár írj szakértői cikkeket más weboldalakra, linkekért cserébe. A kereső a mai napig értékeli, hogy ha egy weboldal erős linkeket kap, más honlapokról.
Azt viszont fontosnak tartom, hogy tudd: nagyon kevés weboldal van, amely pusztán a keresőből szerzi a látogatóit. Inkább egy lehetséges látogatószerző csatornaként érdemes rá tekinteni, a sok közül.
Ügyfélszerző weboldal
A néhány menüpontos bemutatkozó weboldalakkal nehéz új érdeklődőket szerezni.
A céges oldalad akkor fog ügyfeleket szerezni, ha bizalmat építesz a látogatóid felé.
Ennek több eszköze lehet:
- Részletes, hiteles bemutatkozás a weboldalon. Meséld el, hogy mi a vállalkozásod mögötti sztori. Miért kezdtél bele? Miért szereted csinálni? Mennyi tapasztalatod van?
- Következetes kommunikáció: összeszedetten, rendszeresen kommunikálsz a csatornáidon (blog, hírlevél stb.)
- Segítségnyújtás: a weboldaladon kínálj ingyenes anyagokat is, pl. letölthető anyagot (itt az enyém, ha esetleg még nem láttad), blogbejegyzéseket. Ezáltal azt is bizonyíthatod, hogy mennyire értesz a témához.
- Mutasd be alaposan a szolgáltatásodat: legyen benne, hogy mit kínálsz, milyen extrákat adsz a szolgáltatásod mellé, miért járnak jobban Veled.
- Tölts fel hiteles referenciákat, ügyfélvisszajelzéseket a céges weboldaladra.
- Merj olyan lenni, amilyen vagy. És ez most nem egy életmódtanácsadás tételmondata. 🙂 Nyugodtan merj különbözni megjelenésben, kommunikációban a konkurensektől, hogy megjegyezhető legyél.
Bízom benne, hogy tudtam segíteni ezzel a pár gondolattal. 🙂
Ha weboldalad felújítása előtt állsz, vagy új oldalt indítanál, keress bizalommal, és ha tudok, szívesen segítek.