Weboldal indítás költsége

Egy weboldal beindításakor van néhány olyan tétel, amelyek elengedhetetlenek.

Szükséged lesz:

  • egy domain névre (pl. pixelhuszar.hu)
  • tárhely szolgáltatásra (ahová a weboldal fájljai felkerülnek)
  • és bizonyos szolgáltatóknál az SSL-tanúsítványért is külön kell fizetni. (Ez abban segít, hogy ha valaki üzenetet küld az oldaladon keresztül, akkor az elküldött adatok biztonságos csatornán keresztül kerülnek elküldésre.)

Domain név árak

Ha az ügyfeleid többségében magyarok, akkor érdemes .hu domaint választanod.

Egy .hu domain költsége kb. 2.000-5.000 Ft körüli díjba kerül a legtöbb szolgáltatónál, és általában az éves hosszabbítás is ugyanennyibe kerül. (Ha nem hosszabbítod meg a nevet, akkor lejár, és más is lefoglalhatja.)

Nemzetközi domain végződések, pl. .com, .net, .org, vagy egyéb külföldi domain végződések többe kerülnek, és szolgáltatónként nagyon eltérhetnek az árak, de ezek is jellemzően 6.000-20.000 Ft között alakulnak.

Tárhely árak

Egy tárhelyre is mindenképpen szükséged lesz, mert ide kerülnek fel a weboldal elemei:

  • a fotók
  • fájlok
  • a szöveges tartalmak.

A tárhelyek éves díja kb. 12.000-20.000 Ft között alakul a legtöbb szolgáltatónál, és ezt is évente szükséges fizetned.

Ennél nagyságrendekkel drágább tárhelyes szolgáltatásokat is fogsz találni.

Egy nagy látogatottságú híroldal, vagy forgalmas webshop számára létszükséglet, de egy üzleti weboldalnak általában nincs szüksége drágább tárhelycsomagokra.

SSL-tanúsítvány

A legtöbb magyar szolgáltatónál ingyenes SSL-tanúsítványt biztosítanak. (Ezeket a tanúsítványokat a nonprofit módon működő, USA-ban bejegyzett Let’s Encrypt tanúsítványkibocsátó szolgáltató állítja ki, akik világszerte több, mint 350 millió weboldalhoz biztosítanak SSL-t.)

Vannak bizonyos szolgáltatók, akiknél nincs lehetőség az ingyenes SSL-re, és ott ezért külön fizetni kell 4.000-20.000 Ft közötti összeget, évente.

Magyar weboldal készítés árak 2024-ben

Végeztem egy összehasonlító ár-elemzést a weboldal árak témájában. (A módszertanról lentebb olvashatsz.)

A végeredmény engem is sokkolt.

Arra voltam kíváncsi, hogy mi a minimum és a maximum ár egy céges weboldal esetében.

Mivel a legtöbb oldalon tól-ig árak szerepeltek, ezért a kutatásban az egyszerűbb és a bonyolultabb céges oldalakra vonatkozó árakat gyűjtöttem össze. (Ahol pedig nem szerepelt maximum ár, ott azt a cellát üresen hagytam.)

A webshopokra vonatkozó árakat kihagytam, mert az jelentősen torzította volna a végeredményt.

A kutatás nem reprezentatív, ugyanakkor a témában keresők nagy többsége ezekkel az árakkal találkozik, tehát nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Weboldal készítés árak 2024

Weboldal (anonimizált) Egyszerűbb Összetettebb
…-egy-profi-weboldal 150 000 Ft 1 750 000 Ft
…-koltsegei-2024-ben 150 000 Ft 1 300 000 Ft
…ak-arlista-csomagok 160 000 Ft 295 000 Ft
…es-ami-mogottuk-van 100 000 Ft 500 000 Ft
…es-arak-es-tevhitek 60 000 Ft 500 000 Ft
…es-arak-napjainkban 100 000 Ft 1 000 000 Ft
…g/weboldal-keszites 200 000 Ft 1 500 000 Ft
…honlapkeszites-arak 200 000 Ft
…honlapkeszites-arak 110 000 Ft 180 000 Ft
…honlapkeszites-arak 170 000 Ft 350 000 Ft
…honlapkeszites-arak 110 000 Ft 600 000 Ft
…honlapkeszites/arak 150 000 Ft 400 000 Ft
…l-keszites-arak.php 240 000 Ft 470 000 Ft
…com/araink 300 000 Ft
…oldal-keszites-arak 200 000 Ft 850 000 Ft
…oldal-keszites-arak 99 000 Ft 249 000 Ft
…oldal-keszites-arak 150 000 Ft 3 000 000 Ft
…oldal-keszites-arak 180 000 Ft 400 000 Ft
…oldal-keszites-arak 150 000 Ft 500 000 Ft
…oldal-keszites-arak 150 000 Ft 350 000 Ft
…oldal-keszites-arak 220 000 Ft
…oldal-keszites-arak 80 000 Ft 160 000 Ft
…oldal-keszites-arak 200 000 Ft
…oldal-keszites-arak 140 000 Ft
…oldal-keszites-arak 150 000 Ft 800 000 Ft
…oldal-keszites-arak 240 000 Ft 450 000 Ft
…oldal-keszites-arak 150 000 Ft 350 000 Ft
…s-arak-magyarorszag 150 000 Ft 300 000 Ft
…hu/arak 80 000 Ft 200 000 Ft
…u/weboldal-keszites 200 000 Ft 250 000 Ft
…u/weboldal-keszites 420 000 Ft 930 000 Ft
…weblapkeszites-arak 99 000 Ft 180 000 Ft
…y-weboldal-2024-ben 250 000 Ft 300 000 Ft
…zites-arak-2024-ben 180 000 Ft
Átlagos árak 167 294 Ft 646 928 Ft

Módszertan

Az összehasonlító ár-elemzéshez az adatokat nyilvánosan elérhető adatokból gyűjtöttem ki.

A kutatás nem tekinthető reprezentatívnak. Ugyanakkor a témában keresők nagy többsége ezekkel az árakkal találkozik, tehát mégiscsak életszagú.

Az adatok kigyűjtése a Google kereső rangsora alapján történt, és olyan weboldal készítéssel foglalkozó oldalak kerültek be, akiknél árak voltak feltüntetve.

(A kutatás során a weboldalakat anonimizáltam, és nem a találati lista sorrendje szerint jelenítettem meg őket.)

Weboldal árak elemzése

Az első, ami szembetűnik, hogy nagyon nagy a szórás az árak között. Azt gondoltam, hogy nagy különbség lesz a legalacsonyabb és a legmagasabb ár között, ugyanakkor a különbség mértéke engem is meglepett.

Ha ma üzleti weboldalra kérsz ajánlatot, akkor valahol 60 ezer Ft és 3 millió Ft közötti árajánlatokat fogsz kapni.

Ennek a különbségnek több oka lehet:

  • A kutatásban megjelentek kezdő vállalkozók és többfős ügynökségek is (ahol már irodát kell fenntartani, ezért magasabb a céges rezsi), akik nyilván eltérő árkategóriában dolgoznak.
  • Egészen más tudásszinttel és árfekvéssel dolgozik egy pályakezdő weboldal készítő, mint egy 15-20 éves tapasztalattal bíró webes.
  • Valószínűleg van, aki az olcsóbb áraknál csak egy ingyenes sablon néhány órás testreszabását kínálja, míg a maximum áraknál akár egy egyedi grafikai tervezésű, egyedi fejlesztésű oldal szerepel.

Miután átlagoljuk az értékeket, azt kapjuk, hogy 167 ezer Ft és 646 ezer Ft között készül el egy céges oldal.

Mi befolyásolja a weboldal készítés árát?

Egy weboldal készítés árát több tényező befolyásolja.

Összeszedtem a fontosabb szempontokat.

A menüpontok száma

Minél több menüpont kerül fel egy weboldalra, az annál több munkát jelent, hiszen ezeket egyesével kell létrehozni. Ha hatékony ügyfélszerző oldalt szeretnénk, akkor ezek az oldalak megjelenésben is el fognak térni egymástól.

A weboldalra felkerülő elemek, szövegek mennyisége

A menüpontok számán túl az sem mindegy, hogy mennyi elemből áll az adott oldal. Ha nagyon hosszú, sok elem szerepel (pl. slider, lapozható ügyfél vélemények, változó stílusú szöveges blokkok stb.).

Szintén befolyásolja a munkára fordított időt az, hogy mennyi szöveg kerül fel az egyes oldalakra. Persze, időnként látni olyan megoldást, hogy egy több oldalas szöveget csak úgy bemásolnak, de ha nincs igényesen tördelve a szöveg, hogy könnyen befogadható legyen, akkor nem fogják végigolvasni a látogatóid.

A weboldal szerkezetének, felépítésének bonyolultsága

Egy egyszerűbb elrendezésű oldalt gyorsabban el lehet készíteni, míg egy összetettebb oldal megtervezéséhez, elkészítéséhez több munkaidőre van szükség.

A felépítést először megelőzi egy tervezési fázis, majd utána egy megvalósítás.

A weboldal tudása, tehát a funkciók

Vannak olyan weboldalak, amelyek nemcsak szövegekből és képekből állnak, hanem tudnak néhány extra dolgot, pl.:

  • árajánlatot lehet kérni űrlapon keresztül
  • van hírlevél feliratkozási lehetőség
  • blog is készül az oldalhoz
  • időpontot lehet foglalni (pl. coachoknál népszerű)
  • stb.

Ezek a funkciók is növelik a weboldal árát, és nem is minden weboldal készítő tudja ezeket kialakítani.

Sablonra épülő oldal vs. egyedi grafikai tervezés

Vannak sablonra épülő weboldalak, amikor a honlapkészítő egy minta weboldalt alakít át, pl. lecseréli a logót, a fotókat.

És vannak a hatásosabb, egyéni igényekre szabott, egyedi grafikai tervezéssel készülő oldalak, amelyek egy egészen más minőséget képviselnek.

Egy sablon weboldal ára nyilván alacsonyabb, amivel nincsen baj, ha az összahatás azt sugallja, hogy egy profi vállalkozásról van szó.

Láthatatlan, de fontos feladatok

Árnövelő hatása van néhány olyan kívülről “láthatatlan” munkafolyamatnak, amely a weboldal átadásakor nem látszódik, de később sok fejfájást okozhat, ha ezek nem lettek elvégezve. Ezek a feladatok az alábbiak:

  • Keresőoptimalizálási beállítások (hogy az oldal jól teljesítsen a keresőben)
  • Biztonsági beállítások (hogy ne törjék fel az oldalt)
  • Facebook megosztási beállítások (megosztáskor szépen jelenjenek meg az oldal adatai)

Az olcsóbb árkategóriában lévő honlapoknál ezek nem mindig készülnek el.

A weboldalkészítő tudásszintje

Ha egy tapasztaltabb, marketingszemléletű, kommunikatív webest választasz, akkor ő magasabb díjakért fog Neked dolgozni, egy kezdőhöz képest.

Nem titok, hogy én is ebbe a kategóriába tartozom, 17 év tapasztalattal a hátam mögött.

Ezért cserében nem “csak egy weboldalt” kapsz, hanem:

  • tulajdonosi szemlélettel gondolkodom, tehát úgy javasolok megoldásokat, mintha az én vállalkozásomról lenne szó
  • a tervezés során az ügyfeleid fejével fogok gondolkodni
  • nem csak egy weboldalt rakok össze, hanem azon dolgozom, hogy több ügyfeled legyen
  • tisztán, érthetően kommunikálok – nem terhellek a bonyolult és kibogozhatatlan  szakzsargonnal 🙂
  • gyorsan dolgozom
  • stabilan működő megoldásokat szállítok
  • a láthatatlan, de lényeges feladatokat is elvégzem (keresőoptimalizálás, biztonsági megoldások)
  • elérhető vagyok e-mailben és telefonon
  • támogató a hozzáállásom
  • a karbantartások elvégzésében is segítek
  • ha nincs időd frissíteni az oldalt, a tartalmak feltöltésében is számíthatsz rám
  • folyamatosan képzem magamat
  • rengeteg küszködéstől, problémától megkíméllek, mert nem Te leszel a “kísérleti nyúl”.

Sajnos, van rálátásom a másik oldalra is.

4-5 hetente megkeresnek kétségbeesett vállalkozók azzal, hogy próbáljak meg valahogyan segíteni, mert van egy weboldaluk, amelyért már kifizettek 150-200 ezer Ft-ot, és tulajdonképpen jó is lenne, csak…

…és a csak után mindig kiderülnek nagyon durva dolgok. 🙁

Mint például:

  • nem keresőbarát az oldaluk, és valamit csinálni kellene vele
  • bizonyos részek nem működnek megfelelően
  • a mobil verzió szétesik
  • se e-mailben, se telefonon nem érik utol a weboldal készítőt
  • az oldal elkészülte után a webes nem vállalja a karbantartást.

A legutóbbi hasonló eset két hete történt: egy fiatal fotós lány hívott fel azzal, hogy segítsek a weboldalát rendberakni, mert félbemaradt…

Van, amikor viszonylag könnyen lehet segíteni egy ilyen helyzeten, de előfordult olyan is, hogy a koncepció alapjaiban hibás volt, és újból kellett kezdeni a munkát.

Reális weboldal készítés árak

Az elemzés és a különféle szempontok után leírom, hogy szerintem egy-egy weboldal típus esetében mi a reális ár 2024-ben, Magyarországon.

Egyszerű, egyoldalas weboldal készítés árak

Vannak olyan oldalak, amelyek minden információt egyetlen oldalon jelenítenek meg. Az ilyen egyszerűbb, egyoldalas honlapok esetében döntően az elemek száma határozza meg az árat.

Gyakran olyan vállalkozók választanak ilyen felépítésű oldalt, akik inkább a közösségi médiában kommunikálnak, és a weboldalt a cég hitelesítésére, a lényeges információk megjelenítésére használják. A legtöbbször éttermek, fodrászok esetében látok ilyen honlapokat.

Egy ilyen típusú oldal új ügyfelek szerzésére kevésbé alkalmas. Arra viszont jó, hogy ha valaki célzottan rákeres a vállalkozásod nevére, akkor megtalálja a telefonszámot, pontos címet, nyitva tartást; vagy ha egy pályázaton részt vennél és feltétel, hogy működő weboldallal kell rendelkezned, akkor ezt kipipálhatod.

Reális ár: 190.000 – 240.000 Ft

Egyszerű, bemutatkozó weboldal készítés árak

A weboldalak egy másik típusa, amikor egy egyszerűbb oldal néhány menüpontból áll.

A legtöbbször szervezetek, alapítványok, egyesületek készíttetnek ilyen weboldalt.

Azt vettem észre, hogy nagyon sok vállalkozás ilyen weboldalt szeretne, hogy árban kedvezően jöjjön ki, de ez a legtöbbször nem eredményez sikeres weboldalt, mert az ilyen honlapok sajnos ügyfélszerzésre nem igazán használhatóak. Hogy miért, arról itt írtam részletesebben.

Reális ár: 240.000 – 290.000 Ft

Landing oldal készítés árak

A landing oldalak, olyan egyoldalas honlapok, amelyeknek egyetlen célja van: rávenni valamilyen cselekvésre azt, aki az oldalt látogatja. A látogatók általában hírlevélből, vagy hirdetésekből kerülnek az oldalra.

Az ilyen oldalak sok elemből állnak, részletesen kidolgozottak, és részletgazdag információkat tartalmaznak.

A landing page legvégén valamilyen interakcióra biztatjuk a látogatót, pl.:

  • rendeld meg a terméket
  • jelentkezz be konzultációra
  • jelentkezz a rendezvényre
  • kérj termékmintát
  • töltsd le az ajándékot (Te már letöltötted? 🙂)
  • stb.

Gyakran találkozhatsz ilyen oldalakkal rendezvények, konferenciák esetében is, ahol végigpörgetheted a programot, az előadókat egy kis bemutatkozással, a helyszínt és még a gyakori kérdésekre is választ kapsz (pl. hogy hol tudsz majd parkolni).

Reális ár: 240.000 – 680.000 Ft

Ügyfélszerző weboldal készítés árak

Minden vállalkozónak ilyen oldalra van szüksége, aki új ügyfeleket szeretne szerezni, vagy még a vállalkozása felfuttatásán dolgozik és az ügyfélkörét szeretné felépíteni.

Egy ilyen oldal nem sokkal drágább, mint egy “egyszerű bemutatkozó oldal”, viszont képes új érdeklődők bevonzására.

Érdemesebb tehát ilyen oldalt csináltatnod.

Ha ügyfélszerző weboldalban gondolkodsz, akkor ezekre érdemes figyelned:

  • hitelesen, közhelyek nélül mutasd be a vállalkozásodat: a referenciáidat, a sztoridat, hogy miért csinálod ezt
  • az oldaladról jó, ha kiderül, hogy mik az erősségeid; miben adsz többet, mint mások; milyen garanciákat nyújtasz
  • nem árt, ha az oldalad rendelkezik bloggal, így képes vagy a keresőből új érdeklődőket szerezni
  • csinálj landing oldalt is, amelyet hirdetési kampányokban tudsz reklámozni.

Egy ilyen oldal esetében már érdemes rendszerben gondolkodnod.

Mit jelent ez?

  1. Legyen egy kidolgozott, vonzó ajánlatod, amelyre harapnak az érdeklődőid.
  2. Legyen egy felületed, ahol az ajánlatodat megrendelhetik.
  3. Irányíts folyamatosan új érdeklődőket a megrendelő oldaladra.

Ez a körforgás garantálja, hogy a weboldalad folyamatosan új ügyfeleket szállítson a számodra.

Reális ár: 290.000 – 680.000 Ft

Webshop készítés árak

A webshopok egy egészen más kategóriát képviselnek. Egy webshop létrehozása nagyságrendekkel nagyobb feladat, mint egy céges honlap létrehozása.

Még egy egyszerűbb online shop is rengeteg funkcióból áll:

  • termékek dinamikus megjelenítése
  • termékek kategorizálása
  • felhasználók regisztrációja
  • a vásárlás funkció
  • számlázás és fizetés.

Ha webshop indítása előtt állsz, és nem vagy 100%-ig meggyőződve arról, hogy a termékeid menni fognak, akkor én indulásként inkább egy bérelhető webshopot javasolnék Neked, a megspórolt fejlesztési költséget pedig hirdetésekre fordítanám.

Reális ár: 500.000 Ft-tól

Egyedi fejlesztésű oldalak árai

Mára a WordPress lett a legnépszerűbb rendszer, rengeteg modul elérhető hozzá, és adott esetben egyedi fejlesztéssel is bővíthető a tudása. Előnye, hogy az egyedi rendszerekhez képest gyorsabban és költséghatékonyabban lehet weboldalt indítani.

Ha valamiért ez mégsem lenne megfelelő, akkor számos további keretrendszer rendelkezésre áll, amellyel egyedi igényeket is megvalósíthatsz, pl. Smyfony, CakePHP, Laravel, Zend, de akár csináltathatsz teljesen egyedi rendszert is.

Inkább akkor érdemes ilyen rendszerekben gondolkodnod, ha valamilyen teljesen egyedi igényre van szükséged, és nagy teherbírású, országos eléréssel rendelkező oldalban gondolkodsz, pl. ingatlanos oldal, apróhirdető oldal, licitáló portál.

Az esetek 99%-ában azonban teljesen felesleges ilyen rendszerekre építened a céges oldaladat, mert:

  • a fejlesztésük drágább, mint a WordPress
  • a karbantartásuk nem olcsó
  • néhány év alatt könnyen elavulttá válhat a kódbázis (ami azt jelenti, hogy az egyedi kód egy részét újra kell írni, vagy akár cserélni kell az egészet).

Reális ár: nagyon függ attól, hogy milyen megoldást választasz – néhány százezertől a sok millióig terjedhet

Azt gondolom, hogy 2024-ben, egy tisztán, jogszerűen működő; ellenőrizhető referenciákkal rendelkező; stabilan elérhető szabadúszó, sok évnyi tapasztalattal a háta mögött a fenti árazással tud elegendő figyelmet, energiát szentelni egy weboldalnak. Az olcsó áraknak sajnos van egy hátulütője: akik áron alul készítenek weboldalakat, azok valószínűleg futószalagon készítik az újabb és újabb oldalakat, hogy a működési költségeiket fedezni tudják. Így a folyamatban lévő munkáikra sem jut elegendő figyelem. Másrészt, valószínűleg kevesebb időt és pénzt tudnak a tanulásra, képzésre fordítani, így nem tudják tartani a lépést az új technológiai változásokkal.

Weboldal karbantartás árak

A weboldal mellé érdemes lehet havi, vagy negyedéves karbantartást is igényelni.

A karbantartással nemcsak biztonságosabb lesz az oldal, de az oldal élettartama is meghosszabbodik.

Egy céges weboldal karbantartása általában havi 12-28 ezer Ft között alakul.

Weboldal készítés árak nemzetközi összehasonlításban

De mi a helyzet külföldön?

A jlbworks.com-nak van egy jó gyűjtése a weboldal készítés árak alakulásáról. Ebben a gyűjtésben 1995-től 2014-ig követték nyomon az árak változását, egy minimum és maximum árral, tehát pontosan úgy, ahogyan a fenti kutatásom készült. Az adataikat felvittem egy oszlopdiagramra:

Weboldal készítés árak az USA-ban

Időszak Minimum ár Maximum ár
1995-1997 $7 500 $12 000
1998-2000 $6 000 $10 000
2000-2004 $2 500 $4 500
2004-2009 $2 000 $7 500
2010-2012 $2 500 $8 500
2013-2014 $2 250 $10 000

 

Nagyon érdekes, hogy a 2000-es évek előtt mennyire magas árakon készültek a weboldalak. Ekkoriban nagyon kevesen foglalkoztak még webfejlesztéssel. Alig volt hozzáértő szakember, mert nem voltak képzések, tanfolyamok. Természetesen nem is volt ennyi weboldalra igény. A weboldalak többsége ekkoriban nem volt dinamikus (tehát a honlapok tartalmát a forráskódban frissítették). Amelyik oldal mögött mégis volt adminisztrációs felület, azt többnyire drága, egyedi rendszer működtette, de erre csak a nagyobb hírportáloknak volt pénze, amelyek mögött tőkeerős befektetők voltak.

2000 körül indultak el az első ingyenesen használható blog rendszerek, mint pl. a blogger.com, amelyen bárki ingyenesen indíthatott saját blogot. Magyarországon 2003-ban indult el a freeblog.hu, amelyik rövid időn belül óriási népszerűséget szerzett. Az internet romantikus kibontakozása zajlott ekkor: rengeteg magyar család otthonába ekkor vezették be az internetet, minden héten találni lehetett egy-egy új és érdekes weboldalt, és elképzelni sem tudtuk, hogy mi vár még ránk a digitális térben.

Szintén 2003-ban jött aztán a nyílt forráskódú, ingyenes WordPress, amely azóta meghódította a webet. Ezzel lehetett először saját tárhelyen profi adminisztrációs felületet létrehozni egy kisebb weboldal számára is.

Néhány hónappal a megjelenése után, 2004-ben próbáltam ki először a WordPress-t, amely ekkor még egy egyszerű blogmotor volt, viszont akkoriban maga volt az űrtechnológia.

A WordPress, és a hasonló rendszerek lerövidítették a weboldalak elkészítésének idejét. Ezért a 2000-es években bezuhantak a weboldal készítés árak. Kb. a harmadára esett le egy céges weboldal elkészítésének munkadíja.

2010 után volt némi emelkedés az árakban. Ez azért következett be, mert bejöttek az okostelefonok, és erre reagálni kellett: a képernyőkre és laptopokra tervezett weboldalakat nem lehetett normálisan megnézni telefonon. Megjelent az igény arra, hogy a weboldalak mobilra optimalizáltak legyenek. A 2010-es évek elejétől kezdve már valójában nemcsak egy weboldal készül el, hanem annak egy tabletes és egy mobilos verziója is (legalábbis ha nem spórolják ki). Ez többletmunkát jelentetett a korábbiakhoz képest, így ez az árakban is visszaköszönt.

A fenti ábrán ugyanakkor az is jól látható, hogy az amerikai weboldal készítés árak jóval magasabbak, mint a magyar piacon. 2014-ben $2250 dollártól indult egy weboldal készítés ára, ekkor átlagosan 232 Ft volt a dollár-forint árfolyam. Tehát 2014-ben 522 ezer Ft körüli összegbe került egy weboldal induló ára az USA-ban és 2,3 millió Ft volt a felső határa. 2014-ben kb. 100-200 ezer Ft közötti árakon mentek a céges weboldalak Magyarországon.

Ez a 3-5-szörös árkülönbözet a mai napig megmaradt, tehát a nyugati országokban még mindig sokkal drágább egy weboldal elkészítése (nyilván az életszínvonal is más).

Az adatsorban 2014-ig szerepelnek információk, ugyanakkor az utóbbi években is volt emelkedés az árakban. Egyrészt, egyre magasabbak az elvárások egy weboldallal szemben, így több feladatot kell elvégezni, mint a korábbi években. Másrészt, a covidnak és az inflációnak is volt egy árnövelő hatása az amerikai piacon.

Milyen költségei vannak egy weboldalkészítőnek?

Egy pillanatra térjünk vissza a magyar színtérre, és nézzünk át a másik oldalra is.

Egy weboldalkészítő bevételei nem tiszta haszonként realizálódnak. Egy szabadúszó weboldalkészítő általában ilyen költségekkel számol:

  • adók
  • könyvelő
  • irodai kellékek
  • internet- és telefonköltség
  • tárhely és domain éves díja
  • műszaki eszközök (és azok amortizációja)
  • szoftver előfizetések
  • képzések, tanfolyamok, könyvek.

Így ezeket a költségeit bele kell építenie az árakba.

Egy szabadúszó webes céges költségei havonta kb. 300-400 ezer Ft között alakulnak.

Emelkedő költségek – emelkedő weboldal készítés árak

Az elmúlt néhány év turbulens időszak volt a legtöbb magyar vállalkozás számára. Három olyan esemény történt, amelyek miatt a legtöbb szabadúszó weboldalkészítőnek nem volt más választása: árat kellett emelni.

Az egyik a KATA adózás megszüntetése volt, 2022 augusztus végén. Ezután a legtöbb vállalkozó kénytelen volt árat emelni, hogy ki tudja gazdálkodni a megélhetését a nehezebb adókörnyezet ellenére. Jelenleg egy átalányadós vállalkozás adózása alig valamivel kedvezőbb, mint egy kft-é, így az árak erőteljesen közelítenek a céges árakhoz. Ezzel együtt a könyvelői díjazás is emelkedett.

A másik nagyfokú hatás az inflációs növekedés volt. A KSH szerint a 2022-es évben 14,5%-kal, a 2023-as évben 17,6%-kal nőtt az infláció a korábbi évhez képest. Ez szintén áremelkedést hozott a weboldalak piacán.

Volt egy harmadik behatás: az euró-forint és dollár-forint árfolyam elszállása volt. Ez leginkább a külföldi szoftver előfizetések havidíját emelte meg.

Árajánlatok közti különbségek

Magasabb weboldal készítés árak

Ha úgy érzed, hogy túl magas árajánlatokat kaptál, akkor ennek több oka lehet.

Az egyik lehetséges magyarázat, hogy tapasztaltabb szakembereket találtál meg, akik tisztában vannak a munkájuk értékével, és ezért a kevés tapasztalattal bíró, vagy kezdő webesekhez képest magasabb árakon dolgoznak – a tapasztalatot és a minőséget a weboldalak esetében is meg kell fizetni.

Előfordulhat az is, hogy egy több fős ügynökséget, vagy egy fejlesztőcsapatot kerestél meg, akik magasabb rezsivel dolgoznak, így értelemszerűen magasabb árakat fognak elkérni egy munkáért.

Ez a cikk az árakról szól, de azt fontosnak tartom leszögezni, hogy nem szabad, hogy az ár legyen az egyetlen szempont egy munka kapcsán.

Vannak olyan feladatok, amelyeket kifejezetten több fős csapatokkal érdemes megcsináltatni, mert egy szabadúszó nem tudja azt megfelelő minőségben elvégezni. Különösen igaz ez az összetettebb, egyedi fejlesztésű nagyobb weboldalakra: összetett webshopokra, licitálós portálokra, ingatlanos oldalakra.

Olcsó weboldal készítés árak

Időnként kapok még olyan jellegű megkereséseket (bár szerencsére egyre kevesebbet), hogy valaki egy olcsó weboldalra szeretne árajánlatot kérni, és bevallom ezt nem annyira szoktam érteni.

Azt vallom, hogy egy céges weboldallal szemben a legfontosabb elvárás, hogy tudjon majd új ügyfeleket szállítani. És mindig azt kell kitalálni, hogy ezt hogyan érhetjük el az adott piacon. Amikor valaki eleve olcsó weboldalban gondolkodik, az nekem kicsit olyan, mintha előre letenne arról, hogy az oldal hozhat majd megkereséseket.

Az ár csak egy tényező a sok közül. Valóban, fontos, de nem lehet az egyetlen szempont.

Én azt gondolom, hogy egy autó kiválasztásakor sem csak az ár az, ami számít, különben mindenki leselejtezés előtt álló Trabanttal és Wartburggal járna. 🙂

Az autóknál a nagyon alacsony árkategóriában nem kapsz megbízható kocsit: állandóan problémák lesznek és szerelőhöz kell járnod, hogy életet csiholjon az autóba. Ha ilyen kocsid van, apránként, szépen lassan kifizeted egy jól működő autó árát. Vannak a stabil, megbízható autók: egy kicsit zsebbe kell nyúlni, de ezekre évente egyszer-kétszer ránéz a szerelő, és alapvetően nincsen gond velük. És van a túlárazott kategória. Egy bizonyos összeghatár fölött már nem kapsz annyival jobb autót, mint amennyivel többe kerülnek.

Ez a weboldalak esetében is pont ugyanígy van. Egy weboldal alapvetően befektetés: ha eredményeket szeretnénk, akkor nem érdemes kispórolni a minőséget.